I 2022 stiger omsætningen på annoncemarkedet til næsten 16,6 milliarder kroner, hvilket er ny rekord. Væksten i 2022 er på 4,6% i forhold til 2021.
Annoncemarkedet domineres af de digitale annonceinvesteringer og størst relativ vækst i 2022 er registreret for reklamer i Podcasts, men omsætningen er dog fortsat beskeden. Også Biograf og Outdoor har gjort det godt i 2022. Begge disse kategorier blev hårdt ramt under pandemien, men de har nu helt genvundet det tabte og har derudover fået yderligere vækst.
Reklameforbrugsundersøgelsen indeholder annonceomsætning for Dagblade, Lokale og regionale ugeaviser, Købte magasiner, Fagblade og tidsskrifter, Outdoor, TV, Biograf, Radio, Podcast og Internet. 28 sider. Købe rapporten her.
Danish Online Advertising 2022 contains statistics for the categories: Display, Search, Classifieds, Permission marketing and sub categories. 14 pages. In English. Købe rapporten her.